منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اعمال جراحی / لاپاراسکوپی تشخیصی

لاپاراسکوپی تشخیصی

لاپاراسکوپی تشخیصی نازایی:

لاپاراسکوپی یکی از روشهای تشخیصی ارزشمند و بسیار کارامد برای تشخیص علل نازایی بوده و بسیاری از پزشکان فوق تخصص ناباروری بصورت هدفمند جهت ارزیابی مشکلات ناباروری زوجها از آن بهره میگیرند.هدف جراح زنان از لاپاراسکوپی ، بررسی حفره لگن ، رحم ، لوله ها ی فالوپ و تخمدانهاست.

1- بررسی لوله های فالوپ:

در مواردی که در هیستروسالپنگوگرافی ، انسداد لوله فالوپ گزارش میشود بایستی جهت تأیید آن از لاپاراسکوپی استفاده کرد . به این طریق که توسط دستیار جراح ، ماده آبی رنگی از طریق واژن و سرویکس با فشار وارد حفره رحم و سپس وارد لوله ها میشود. جراح زنان از طریق مانیتور ورود ماه رنگی از داخل لوله را مشاهده میکند و با اینکار هم باز بودن مسیر لوله و هم عملکرد و تحرک لوله بررسی می گردد.همچنین چسبندگی لوله به دیواره لگن ، تخمدان و یا رحم مشاهده میشود.در صورت انسداد شدید انتهای لوله یا هیدروسالپنکس ، لوله نمای سوسیسی شکل پیدا میکند . حاملگی خارج رحم یا حاملگی لوله ای نیز توسط لاپاراسکوپی بخوبی قابل رؤیت است.

2- بررسی تخمدانها:

مشاهده نمای ظاهری تخمدان از نظر وجود کیست ، نمای پلی کیستیک داشتن ، کوچکی و اتروفیک بودن تخمدان ، نقاط اندومتریوز در سطح تخمدان ، کیست اندومتریوما ، چسبندگی به اعضای مجاور و.... و در صورت لزوم انجام اقدامات جراحی .

3- بررسی رحم:

اگر در عکس رنگی رحم ، رحم سپتوم دار و یا رحم دوشاخ مطرح شود ، جراح فوق تخصص زنان و نازایی برای افتراق دقیق انها از هم ، لاپاراسکوپی انجام میدهد. همچنین سایر ناهنجاریهای مادرزادی رحم مانند رحم تک شاخ و انواع آن و نیز سایر مشکلات مربوطه بخوبی با لاپاراسکوپی قابل بررسی هستند در این موارد معمولا لاپاراسکوپی به همراه هیستروسکوپی انجام میگردد.

4- ارزیابی حفره لگن :

حفره لگن نیز از نظر وجود چسبندگی ها ، وجود مایع در آن و مهمتر از همه نقاط اندومتریوز در پشت مثانه ، دیواره لگن ، پشت رحم و روی تخمدانها به وسیله لاپاراسکوپی قابل ارزیابی است.

چه افرادی تحت لاپاراسکوپی تشخیصی قرار میگیرند؟

پزشک فوق تخصص نازایی و آی وی اف ، در روند تشخیص و یا درمان زوجهای نابارور ممکن است در موارد زیر ، گزینه لاپاراسکوپی را به شما پیشنهاد دهد:

دکتر منصوره پژمان منش ، متخصص و جراح زنان اصفهان، فوق تخصص نازایی ، آی وی اف و لاپاراسکوپی .
جهت رزرو نوبت مطب دکتر منصوره پژمان منش به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین