منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آی یو آی / تعیین جنسیت با آی یو آی

تعیین جنسیت با آی یو آی

بهترین روش تعیین جنسیت برای زوجها بستگی به عواملی مثل وضعیت باروری ، تعداد فرزندان ، انتظار و هدف زوجها از تعیین جنسیت ، شرایط مالی و ...دارد. در صورتی که به جنسیت خاصی تمایل دارید ، مشاوره با پزشک متخصص تعیین جنسیت ، قبل از اقدام به بارداری به شما کمک میکند تا بهترین و مناسب ترین گزینه تعیین جنسیت را با اگاهی کامل انتخاب کنید.روش آی یو آی یکی از روشهای درمان ناباروری و تعیین جنسیت است که نسبت به روشهای ساده تر تعیین جنسیت که قبلا به انها اشاره شد احتمال موفقیت بیشتری دارد.

تعیین جنسیت به روش IUI :

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در روش تعیین جنسیت با آی یو آی که با استفاده از جداسازی اسپرم در آزمایشگاه انجام میشود ، مایع حاوی اسپرم در آزمایشگاه تحت روند آماده سازی اسپرم قرار میگیرد. به این نحو که شستشو در محیط های خاص انجام شده و با استفاده از تکنیکهایی ، اسپرم حاوی کروموزوم X ( تحرک کمتر برای بارداری با جنسیت دختر ) و کروموزوم Y ( اسپرم پر تحرک برای تعیین جنسیت پسر ) ، بطور نسبی از هم جدا میشوند .سپس مایع مورد نظرکه حاوی اسپرم با کیفیت هم هست ، برای تزریق به داخل رحم ، در اختیارمتخصص زنان و نازایی قرار میگیرد.

مزیت تعیین جنسیت با آی یو آی :

تعیین جنسیت به روش آی یو آی ، راحت و کم هزینه بوده ، بصورت سرپایی انجام می شود و در صورت عدم وقوع بارداری ، امکان تکرارآن به دفعات وجود دارد. بسیار مهم است که آی یو آی در بهترین زمان ممکن انجام شود .میزان موفقیت این روش درزوجهای مختلف ، متفاوت است ولی به 80% هم میرسد. با این حال بسیاری از زوجها طالب تعیین جنسیت به روش IUI هستند و به این منظور بهترین پزشک دارای تخصص در زمینه ناباروری و تعیین جنسیت را انتخاب میکنند.

تعیین جنسیت به روش آی یو آی :

تعیین جنسیت با استفاده از آماده سازی اسپرم و به روش IUI به این صورت است که ازاوایل سیکل قاعدگی ، داروهای تحریک تخمدان توسط پزشک فوق تخصص نازایی ، برای خانم تجویز میشود . در طی مصرف دارو سونوگرافی واژینال جهت ارزیابی رشد فولیکولها انجام شده و زمانی که فولیکول به سایز مناسب رسید ( حوالی روز 16-12 سیکل ) ، امپول جهت آزادسازی تخمک تجویز میشود.حدود 40-32 ساعت پس از القا تخمک گذاری ، متخصص زنان و نازایی ، مایع حاوی اسپرمی که ازچند ساعت قبل درآزمایشگاه آماده شده ، توسط کاتتر ظریف و مخصوص به داخل رحم تزریق میکند.پس از انجام آی یو آی معمولا توصیه میشود به مدت 10 دقیقه در همان وضعیت استراحت داشته باشند.

آیا امکان دو قلویی به روش آی یو آی وجود دارد؟

در صورتی که با تجویز داروی تحریک تخمدان دو یا چند فولیکول رشد کند و به همین نسبت تعداد تخمکهای آزاد شده بیش از یک عدد باشد ، امکان دوقلویی یا چند قلویی وجود دارد.به همین دلیل بهتر است هنگامی که جنسیت جنین برای زوجها اهمیت دارد ، در تعیین جنسیت به روش IUI ، داروها توسط متخصص ناباروری به نحوی تنظیم شوند که احتمال دو قلویی به حداقل برسد.

بهترین روش تعیین جنسیت دراصفهان :

بهترین و قطعی ترین روش تعیین جنسیت ، استفاده از روش آی وی اف و PGD می باشد که در اصفهان نیز در بهترین مراکز ناباروری و توسط بهترین پزشکان فوق تخصص آی وی اف و تعیین جنسیت انجام می شود. در این روش می توان علاوه بر تعیین جنسیت ، شایعترین ناهنجاری های ژنتیکی جنین را مشخص کرد.
این روش در بخش جداگانه به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.

دکتر منصوره پژمان منش ، متخصص و جراح زنان و زایمان و فوق تخصص ناباروری و تعیین جنسیت در اصفهان با توان علمی بالا و تسلط بر روشهای نوین باروری ، ازبهترین پزشکان آی وی اف و تعیین جنسیت در اصفهان می باشند.شما می توانید جهت هماهنگی با شماره های زیر تماس بگیرید.

03136206186

09383657786

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :م خ [ 1402-12-08 ]
سلام خانم دکتر دوتا دختر دارم برای تعین جنسیت پسر باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنیید ممنون میشم

مهین رفیعی [ 1399-11-27 ]
سلام خانم دکترمن میخوام تعیین جنسیت کنم.ازملایرمزاحم میشم.لطفاراهنماییم کنید

رقیه کامرانی [ 1399-11-16 ]
سلام خانم دکتر من در تبریز هستم می خوام تعیین جنسیت کنم یه دکتر تخصص در این زمینه در تبریز می شناسید

سارا مردانی [ 1399-09-04 ]
سلام من یه فرزند دختر دارم و خودم و همسرم هیچ مشگلی در جهت بارداری ندارم خواستار بچه دومی پسر هستم امکان داره با روش ای یو ای انجام گیرد. با تشگر

لطفی [ 1399-05-14 ]
سلام خانم دکتر آی یو آی نیاز به بستری شدن داره یا در مطب انجام میشه؟

ج ن [ 1399-05-03 ]
خانم دکتر پژمان منش گرامی بابت ارامشی که به من و همسرم دادین سپاسگذاریم.با 7 سال نازایی واقعا ناامید و خسته شده بودیم. دنبال یه فوق تخصص ناباروری خوب و دلسوز در اصفهان بودیم که شما را معرفی کردن.خدا خیرتون بده.

حسنی پور [ 1399-04-19 ]
خانم دکتر جان مرسی از این همه حوصله و دقت. هفته پیش ویزیتم کردین و کلی ارامش گرفتم. شما بهترین دکتر نازایی اصفهانین.

پ ساسانی [ 1399-03-09 ]
سلام خانم دکتر . من نازایی داشتم بچه اولم را پیش شما بااولین آی یو آی باردار شدم . میخوام دومی را تعیین جنسیت کنم که صد در صد باشه. باید پی جی دی کنم؟

پ ساسانی [ 1399-03-09 ]
سلام خانم دکتر . من نازایی داشتم بچه اولم را پیش شما بااولین آی یو آی باردار شدم . میخوام دومی را تعیین جنسیت کنم که صد در صد باشه. باید پی جی دی کنم؟

کیمیا عظیم پور [ 1399-03-09 ]
خانم دکتر عزیز شما بهترین دکترتعیین جنسیت اصفهان هستین. کارتون حرف نداشت .از لطف شما ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین