منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی

واریکوسل و ناباروری

واریکوسل چیست ؟

واریکوسل به اتساع ، واریسی شدن و پرخونی وریدهای بیضه گفته می شود. اکثر آقایان مخصوصا انهایی که با مشکل ناباروری مردان مواجه هستند با واریکوسل آشنایی دارند.واریکوسل توسط اورولوژیست در معاینه و در مواردی هم در سونوگرافی بیضه ها مشخص می شود.

اثر واریکوسل بر ناباروری :

میزان شیوع واریکوسل در مردان طبیعی و سالم حدود 15-10 در صد و در مردان نابارور حدود 40-15 در صد می باشد.انچه مسلم است این است که روند اسپرم سازی به حرارت حساس است و واریکوسل با مکانیسم افزایش دمای بیضه اثر نامطلوبی بر اسپرم سازی و کیفیت اسپرم دارد اما باعث اختلال نعوذ نمی شود.

آیا همه مردان دارای واریکوسل دچار ناباروری میشوند؟

خیر. فقط واریکوسل هایی که در معاینه قابل مشاهده وقابل لمس هستند با ناباروری مردان مرتبط هستند و انجام سونوگرافی در مردان ناباروری که واریکوسل قابل لمس در معاینه ندارند ضرورت ندارد .البته در مواردی که معاینه قابل اعتماد نباشد و یا جهت پیش بینی عود پس ازترمیم واریکوسل ، سونوگرافی کمک کننده است.

بهترین درمان ناباروری و واریکوسل :

1- ترمیم جراحی
2- آی یو آی (IUI)
3- آی وی اف (IVF) با یا بدون میکرو اینجکشن

انتخاب بهترین درمان بستگی به سن خانم و وجود سایر عوامل ناباروری همزمان دارد. پس از ترمیم واریکوسل، کیفیت اسپرم بهبود می یابد اما در مطالعات نتیجه ها متفاوت بوده است. ترمیم واریکوسل ممکن است باعث افزایش نتایج آی یو آی و آی وی اف شود.

جراحی واریکوسل ( واریکوسلکتومی ) :

ترمیم واریکوسل عمدتا در مردانی که واریکوسل قابل لمس و اسپرموگرام غیر طبیعی دارند و یا همسرآنها باروری طبیعی و یا ناباروری قابل درمان دارند و همچنین خود تصمیم به باروری در آینده دارند توصیه میشود.مردان جوان با واریکوسل های بزرگ و دوره های نسبتا کوتاه ناباروری ، بهترین نتیجه را از ترمیم واریکوسل میگیرند.مردانی که دچار آتروفی یضه ( کوچک شدن بیضه ) شده اند ، اولیگواسپرمی شدید یا آزواسپرمی و یا FSH بالایی دارند از جراحی واریکوسل ( واریکوسلکتومی ) سود چندانی نمی برند.

توصیه فوق تخصص نازایی اصفهان :

در درمان ناباروری ، زوج ها باید بصورت همزمان تحت بررسی و مشاوره قرار بگیرند. بدلیل اینکه انتخاب بهترین روش درمان بستگی به سن و وضعیت باروری همسر و عوامل ناباروری دیگر دارد، قبل از انجام جراحی واریکوسل بایستی خانم ، تحت نظر پزشک فوق تخصص ناباروری ، مشاوره و بررسی شوند.

دکتر منصوره پژمان منش ، جراح و متخصص زنان ، فوق تخصص نازایی و آی وی اف اصفهان

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین