منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دختران و نوجوانان / بی نظمی سیکل قاعدگی در دختران

بی نظمی سیکل قاعدگی در دختران

اولین قاعدگی در دختران:

قاعدگی اخرین مرحله بلوغ در دختران است . در واقع شروع پریود در دختران در اوایل بلوغ ، نشانه مهمی در ادامه طبیعی روند بلوغ ، سلامت دستگاه تولید مثل و در نهایت باروری در اینده محسوب می شود. سیکل قاعدگی در دختران نوجوان ممکن است در ابتدا نامنظم و غیر قابل پیش بینی باشد ، یا میزان خونریزی کم یا زیاد بوده و همین امر باعث نگرانی مادران و مراجعه به متخصصین زنان می گردد. توجه به علایم دوران بلوغ و رعایت بهداشت دوران قاعدگی یکی از نکات مهم دربهبود وضعیت سلامت زنان در اینده می باشد.

قاعدگی نامنظم در دختران :

اکثر دختران نوجوان در اوایل بلوغ ممکن است پریود نامنظم را تجربه کنند . این امر می تواند طبیعی و در اثر عدم تکامل کامل محور مغز- تخمدان باشد که به مرور زمان و در طی دو سه سال معمولا با تنظیم هورمونها ، سیکل قاعدگی طبیعی و منظم می شود. اما نامنظمی پریود علل مهمتری هم دارد که نیاز به بررسی توسط متخصص زنان دارد.

اختلال قاعدگی در دختران :

اختلال قاعدگی در دختران نوجوان ممکن است بصورت فواصل خیلی کم یا زیاد پریودها بروز کند . یعنی پریود زود به زود یا دیر به دیر اتفاق بیفتد. حجم خونریزی در پریودها ممکن است کمتر از حد طبیعی یا خیلی زیاد باشد و یا کلا زمان و تاریخ پریود ها نامشخص باشد. در هر صورت مراجعه به یکی از بهترین متخصصهای زنان جهت تشخیص و درمان اختلال قاعدگی توصیه می شود . مشکلاتی مانند دیس منوره ، آمنوره ، بلوغ دیر رس ، بلوغ زودرس و نارسایی تخمدان نیز از مسایل مهمی هستند که نیازمند مراجعه و ارزیابی متخصص زنان می باشند.

تشخیص قاعدگی نامنظم :

سیکل قاعدگی طبیعی حدود 3-7 روز طول می کشد . طول یک سیکل قاعدگی از ابتدای یک پریود تا شروع پریود بعدی در نظر گرفته می شود که در افراد مختلف متفاوت بوده و بین 24-35 روز می باشد . اگر طول مدت سیکل از این حد کمتر یا بیشتر باشد ، غیر طبیعی در نظر گرفته شده و نیازمند بررسی است.

علل نامنظمی پریود دختران نوجوان :

همانطور که اشاره شد یکی از شایعترین علل بی نظمی پریود در دختران در طی دو سال اول بعد از شروع پریود ، این است که اکثر سیکلها بدون تخمک گذاری بوده و به مرور ، تنظیم می شود.علل دیگر شامل :

درمان قاعدگی نامنظم دختران :

بهترین درمان بی نظمی پریود در دختران نیازمند تشخیص صحیح و مراجعه به موقع به بهترین متخصص زنان می باشد . تشخیص و درمان قاعدگی نامنظم در دختران در مقاله جداگانه توضیح داده خواهد شد.

شما عزیزان می توانید جهت درمان اختلالات قاعدگی در دختران و زنان به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان اصفهان و فوق تخصص ناباروری مراجعه کنید. از طریق صفحه اصلی سایت ، نوبت انلاین امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

لابیاپلاستیلابیاپلاستی

لابیاپلاستی بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام میشود و اگر توسط جراح زنان و زیبایی ماهردر کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین