منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات جنسی / درمان کاهش میل جنسی

درمان کاهش میل جنسی

بهترین درمان کاهش میل جنسی :

همانطور که در مقاله قبل توضیح داده شد ، مشکلات جنسی ممکن است چند علتی باشند.بدین معنی که چند علت از عواملی که برشمردیم باهم وجود داشته باشند.آنچه حائز اهمیت است در درجه اول مشاوره با زوجین و بررسی عوامل مذکور و سپس درمان می باشد. عواملی مثل استرس ، خستگی ، نداشتن خلوت و حریم خصوصی ، نداشتن زندگی ارزشی و باورهای مذهبی می توانند بر فعالیت جنسی تأثیر بگذارند.درمان کاهش میل جنسی در اکثر موارد بصورت درمان ترکیبی می باشد.درمان مشکلات جنسی نیاز به جلسات متعدد و تیم درمان متشکل از متخصص زنان و زایمان ، روانشناس و سکس تراپی دارد.

مشاوره جهت درمان کاهش میل جنسی:

تعارض و مشکلات ارتباطی یکی از مهمترین عوامل کاهش میل جنسی و پاسخ جنسی در خانمهاست.مشاوره با یک روانشناس و سکس تراپیست جهت رفع استرس و تعارضات بسیار کمک کننده است.بسیاری از زوجین در تعطیلات روابط رضایت بخش تری را تجربه میکنند که نشان دهنده اهمیت کاهش استرس در بهبود رضایتمندی روابط جنسی است.بنابراین درمان استرسهای محیطی ، استرس شغلی و استرس خانوادگی ، بعنوان مقدمه جهت درمان کاهش میل جنسی بسیار اهمیت دارد.همسرانی که خارج از اتاق وقت بیشتری را با هم سپری میکنند و تفریحات بیشتری با هم دارند، روابط جنسی بهتری دارند .مشاوره ، خواندن کتاب های مرتبط و گفتگو در رابطه با نیازها و تفاوتهای جنسی کمک کننده اند. در صورتی که مشاوره به تنهایی کافی نباشد ، درمان افسردگی و اضطراب بایستی انجام شود.

درمان قطعی خشکی واژن :

در مواردی که خشکی واژن ، علت کاهش میل جنسی است و یا کاهش میل جنسی باعث خشکی واژن در حین رابطه شده ، متخصص زنان و زایمان میتواند به شما کمک کند.خشکی واژن یا به علت کاهش استروژن در خانمهای یائسه و یا در دوران شیردهی و بارداری اتفاق می افتد.درمان خشکی واژن با استفاده ازمرطوب کننده های غیر هورمونی چند بار در هفته ، استفاده از لوبریکانتها در حین مقاربت و در افراد یائسه استفاده از میزان کم داروهای هورمونی هم بسیار مؤثر است . همچنین درمانهای نوین مانند کربوکسی تراپی جهت رفع خشکی و جوانسازی واژن هم در این موارد کمک کننده هستند.

درمان جهت افزایش میل جنسی :

جهت افزایش میل جنسی هم در خانمها و هم در اقایان ، علاوه بر مشاوره و استفاده از راهکارهای ارایه شده ، استفاده از یکسری داروهای مکمل که کارایی آنها در درمان کاهش میل جنسی تایید شده ، مؤثر است.برخی از این داروها پایه گیاهی داشته و به همین دلیل اثر انها ممکن است نیاز به گذشت زمان داشته باشد. علاوه بر این درمان دارویی هیچگاه به تنهایی مؤثر نبوده و باید علت اصلی کاهش میل جنسی را برطرف کرد و در کنار ان از دارو هم کمک گرفت.

توصیه هایی جهت افزایش میل جنسی :

1- ورزش منظم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.ورزش باعث کاهش استرس و افزایش میل جنسی میشود.
2- مصرف قرصهای ضد بارداری باعث کاهش میل جنسی میشود. مخصوصا قرصهایی که ضد هورمون مردانه هستند . بنابراین در صورت امکان با مشاوره با متخصص زنان و زایمان ، یک روش مطمئن دیگر برای پیشگیری از بارداری انتخاب کنید.
3-ایجاد نوآوری و تنوع در شرایط جانبی رابطه مثلا استفاده از نور شمع یا یک نور خاص ، موزیک ، ماساژ ، تغییر مکان یا زمان مقاربت ( بعنوان مثال خارج از اتاق خواب و یا وسط روز ) ، تغییر پوزیشن ، میل جنسی را افزایش میدهد.
4- انجام فعالیت های مشترک مانند پیاده روی، آشپزی با یکدیگر سبب افزایش روابط عاطفی و به دنبال آن افزایش میل جنسی میگردد.
5-استرس را از خود دور کنید. یوگا ، موسیقی ، خواندن کتاب و....باعث کاهش استرس و افزایش میل جنسی می شود.
6- بهتر است زمان مشخصی را در هفته به رابطه جنسی اختصاص دهید. این کار باعث می شود با برنامه و آمادگی و داشتن وقت کافی ، رابطه زناشویی لذت بخش تری را تجربه کنید.
7- داشتن معاشقه و روابط عاطفی قبل از شروع رابطه جنسی ، باعث افزایش میل جنسی می شود.
8- درمان خشکی واژن و استفاده از ژل لوبریکانت یا روان کننده در رابطه جنسی

چند نکته:

دکتر منصوره پژمان منش ، جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص ناباروری در اصفهان

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

سندرم پیش از قاعدگیسندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل های منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین