منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آی یو آی / بارداری به روش آی یو آی

بارداری به روش آی یو آی

روش انجام آی یو آی :

آی یو آی روشی ساده جهت درمان ناباروری ( ناباروری زنان و ناباروری مردان ) ، ناباروری با علت ناشناخته و نیز تعیین جنسیت است که بصورت سرپایی انجام میشود.پس از ویزیت و مشاوره توسط متخصص ناباروری و انجام ازمایشات لازم ، درمان مناسب برای زوج نابارور انتخاب میگردد. در صورتی که روش IUI برای شما در نظر گرفته شود مراحل زیر به ترتیب انجام میشود.

مراحل انجام آی یو آی :

مراحل انجام IUI بطور خلاصه شامل 5 مرحله می باشد:

1- سونوگرافی واژینال :

در این روش ابتدا سونوگرافی واژینال ، در اوایل سیکل قاعدگی ( روز4 -1 سیکل ) توسط فوق تخصص نازایی جهت بررسی رحم و تعداد فولیکولها انجام میگردد.

2- تحریک تخمدان با دارو:

در صورت نرمال بودن تخمدان و عدم وجود کیست در سونوگرافی ، دارو های محرک تخمدان توسط پزشک متخصص زنان و نازایی تجویز شده و سونوگرافی در روز 12-10 سیکل جهت بررسی رشد فولیکولها انجام میگردد .

3- تزریق HCG :

به محض رسیده شدن فولیکولها با تعداد و سایز مناسب ، آمپول HCG جهت القا تخمک گذاری تجویز میگردد .

4- آماده سازی اسپرم:

برای اماده سازی اسپرم جهت انجام آی یو آی ، توصیه میشود از 3-2 روز قبل از انجام آی یو ای زوجها رابطه جنسی نداشته باشند تا روز IUI که نمونه اسپرم به ازمایشگاه تحویل داده میشود.در این صورت اسپرم با کیفیت و تعداد مناسب جهت آی یو آی در اختیار آزمایشگاه قرار میگیرد. اسپرم با روشهای مخصوص شستشو داده شده ، ناخالصی ها واسپرمهای غیر طبیعی و مرده جدا میشود.

5- تزریق اسپرم داخل رحم (IUI ) :

پس از اماده سازی اسپرم ، آی یو آی حدود 40 -32 ساعت بعد انجام میشود. به این صورت که مایع حاوی اسپرمهای متحرک بصورت خالص و تغلیظ شده ، توسط متخصص نازایی با سرنگ وکاتتر مخصوص بطور سرپایی از طریق واژن به داخل رحم تزریق می شود. بهتر است آی یو آی با مثانه نیمه پر انجام شود.تزریق بدون درد است.

شرایط جمع اوری نمونه اسپرم:

توصیه میشود از 3-2 روز قبل از نمونه از رابطه جنسی خودداری شود. نمونه اسپرم در شرایط استریل در یک ظرف مخصوص جمع اوری شده تا احتمال الودگی به حداقل برسد. از مواد لوبریکانت یا لغزنده بدلیل آسیب به اسپرمها نباید استفاده شود.

انجام تست بارداری بعد از IUI:

ازمایش خون جهت تست بارداری باید 2 هفته پس از IUI انجام شود و زودتر از ان ممکن است نتایج کاذب باشد.

مراقبتهای بعد از آی یو آی :

بسیاری از خانمها بر این تصور هستند که روش آی یو آی دردناک است و یا بعد از ان باید استراحت مطلق داشته باشند. پس از تزریق اسپرم به داخل رحم که روندی بدون درد است ، توصیه میشود برای مدت 15-10 دقیقه درحالت درازکش باقی بمانید. همچنین توصیه میشود تا یک روز از انجام کارهای سنگین خودداری شود ، اما پس از آن می‌توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید. داشتن نزدیکی از شب بعد از انجام آی یو آی با تشخیص و توصیه پزشک ، بلامانع بوده و شانس باروری را افزایش خواهد داد.

IUI موفق در اصفهان :

در صورتی که خواهان بهترین نتیجه و موفقیت در درمان ناباروری هستید بایستی از ابتدا مسیر صحیحی را در پیش بگیرید . در انتخاب پزشک با تجربه و دارای تخصص در زمینه درمان نازایی دقت کنید. زیرا تشخیص صحیح علت ناباروری و انتخاب بهترین شیوه درمان برای هر زوج ، که به موفقیت درمان منجر میشود به عهده پزشک فوق تخصص ناباروری است . نکته مهم این است که آی یو آی در بهترین زمان ممکن که باعث افزایش موفقیت IUI می شود ، انجام شود .

کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش متخصص و جراح زنان و زیبایی ، فوق تخصص نازایی و تعیین جنسیت در اصفهان ، پذیرای شما عزیزان در زمینه بهترین روشهای تعیین جنسیت ، آی یو آی و آی وی اف در اصفهان می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سایما نقوی [ 1399-06-11 ]
سلام خانم دکتر هزینه ای وی ای چقدر هست؟

سایما نقوی [ 1399-06-11 ]
با سلام .۴۳ دارم و برای باردای دوم بعداز ۲۳ سال اقدام کردم الان دو سال است که ازدواج دوباره کردم برای همین تاخیر در بارداری داشتم.ولی بعداز مدتی ک دکتر رفتم با دارو و سونو و داشتن فولیکول غالب باز هم باردار نشدم البته هم من هم شوهرم سیگار میکشیم ولی اونهم ازمایش اسپرم داده مشکلی نداشته.ممنون میشم راهنمایی کنین من الان چه کاری بکنم تا باردار بشم

مهربان ق [ 1399-04-14 ]
سلام هزینه این ای یو ای چقدر میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

خونریزی نیمه دوم بارداریخونریزی نیمه دوم بارداری

خونریزی پشت جفت که در اوایل بارداری ایجاد می شود ، ممکن است تا سه ماهه دوم بارداری باقی مانده و باعث خونریزی شود.لکه بینی بعد از ... ادامه مطلب

عوارض بارداری در سن بالاعوارض بارداری در سن بالا

با افزایش سن هم قدرت باروری کمتر شده و هم احتمال ناهنجاری کروموزومی بیشتر می شود. علاوه بر آن سن بالای پدر هم در باروری مهم است. با افزایش سن پدر ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین