منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات جنسی / زودانزالی در مردان

زودانزالی در مردان

رابطه جنسی :

یکی از عناصر اصلی رابطه زوجها و زندگی مشترک ، رابطه جنسی است که طبیعتا کیفیت رابطه جنسی بر کیفیت زندگی مشترک و سلامت روحی روانی و حتی جسمی زوجها مؤثر است. بنابراین تشخیص و درمان اختلالات جنسی که یکی از شایعترین آنها ، زودانزالی است ، اهمیت دارد. کاهش میل جنسی ، اختلال نعوذ ، دیر انزالی و.... نیز از دیگر اختلالات جنسی شایع هستند.

مدت زمان طبیعی رابطه جنسی :

مدت زمان رابطه جنسی در زوج ها متفاوت است . مدت زمانی هم که برای تحریک و برانگیختگی زن و مرد لازم است نیز در افراد مختلف متفاوت است . طبق تحقیقات انجام شده به طور کلی مردان به نسبت زنان زودتر به انزال و ارگاسم می رسند . اما بهترین و ایده آل ترین مدت زمان رابطه جنسی بدون در نظر گرفتن زمان معاشقه ، حدود 10-3 دقیقه می باشد . دراین زمینه اختلالات جنسی شایعی مانند دیر انزالی و یا زود انزالی در مردان رخ می دهد که هر کدام باید بررسی و درمان شوند.

زود انزالی :

زود انزالى یکى از اختلالات جنسى شایع در مردان است که طبق آمار تقریبا از هر ٣ مرد یک نفر گاهى دچار زود انزالی مى شود. اما شیوع آن 20-5 درصد است. بطور کلی انزال زودرس هنگامی اتفاق می افتد که مرد قبل از دخول و یا خیلی سریع بعد از مقاربت و زودتر از آنچه او و شریک جنسى اش انتظار دارند، دچار ارگاسم و انزال می شود. از نظر علمی زمانی که انزال کمتر از سه دقیقه بعد از دخول رخ بدهد به آن زود انزالی گفته می شود. حال این سؤال مهم مطرح می شود که چه زمانی زود انزالی بصورت مشکل در نظر گرفته می شود؟

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

زود انزالى تا زمانی که به ندرت اتفاق افتد، باعث نگرانی نیست. اما اگر فرد همیشه و یا در اکثر مواقع یک دقیقه پس از آمیزش و مقاربت به انزال برسد ، یا اینکه فرد نتواند انزال خود را در طی رابطه جنسی به تاخیر بیندازد و یا وجود ناباروری بطور همزمان ، فرد باید به پزشک متخصص مراجعه و راهکارهای درمانی دریافت کند.

علل زود انزالی :

علل روانی و بیولوژیکی درایجاد مشکل زودانزالی نقش دارند .

آیا زود انزالی باعث ناباروری می شود؟

اختلال انزال و از جمله زود انزالی می تواند از عللل ناباروری مردان باشد اما در همه موارد منجر به ناباروری مردان نمی شود. طبق تحقیقات دیده شده که در مردانی که انزال بسیار سریع اتفاق می افتد شیوع ناباروری بیشتر است. بنابراین در این موارد باید بررسی و درمان زودتر انجام شود. انجام ازمایش اسپرم و بررسی کیفیت اسپرم در اولویت قرار دارد.

بهترین درمان زود انزالی در مردان :

برای درمان زود انزالی در مردان، با توجه به علت آن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد . با توجه به علل روانی زود انزالی ، رفتار درمانی و داروها اصلی ترین درمان زودانزالی هستند. پزشک متخصص با گرفتن شرح حال و معاینه می تواند بهترین درمان زود انزالی را به شما پیشنهاد دهد . در بعضی موارد ممکن است از درمانهای ترکیبی استفاده کرد.

درمان قطعی زود انزالی :

همانطور که گفته شد جهت درمان قطهی زود انزالی ، ترکیب روان درمانی ، رفتار درمانی و دارو بهتر است.

1- روان درمانی :

با توجه به اینکه استرس عامل تشدید کننده زود انزالی است و خود زود انزالی هم عامل استرس و اضطراب و ناتوانی جنسی می باشد ، باید ان را در اسرع وقت درمان کرد. در صورت وجود مشکل افسردگی و اضطراب می توان با مشاوره و تکنیک های ریلکسیشن و یا در صورت لزوم مصرف دارو ، به حل مشکل کمک کرد.

2- رفتار درمانی :

استفاده از یکسری تکنیک ها برای به تعویق انداختن انزال ، به درمان زود انزالی کمک می کند. روش توقف- شروع و تکنیک فشار دادن سر آلت ، با همکاری همسر شما در تاخیر انزال مؤثر است. افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی و نیز تکرار رابطه جنسی با فاصله کوتاه نیز به افزایش طول مدت ارگاسم و انزال کمک می کند.

3- درمان دارویی :

هیچ داروی خاصی برای درمان زود انزالی وجود ندارد. تنها در موارد مشکل افسردگی ، داروهای ضد افسردگی کمک کننده هستند. این داروها با افزایش سروتونین مغز به بهبود خلق و نیز درمان زود انزالی کمک میکنند. استفاده از اسپری و یا ژل بی حسی که بصورت موضعی مصرف می شوند ، در برخی موارد کمک کننده هستند اما ممکن است باعث نارضایتی جنسی هم بشود چرا که روی حس شریک جنسی شما نیز تأثیر می گذارد.

اگر مشکل ناباروری دارید و همسر شما هم دچار اختلال انزال و یا ناتوانی جنسی است لازم است علاوه بر درمان همسر ، همزمان شما هم تحت نظر پزشک فوق تخصص ناباروری باشید .در صورت نیاز به راهنمایی ، مشاوره و درمان ناباروری ، اختلالات جنسی و جراحی زنان و.... می توانید با مراجعه به صفحه اصلی وبسایت دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص ناباروری و ای وی اف اصفهان ، جهت رزرو نوبت اقدام کنید. تلفن تماس: 03136206186

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض توبکتومی  در زنانعوارض توبکتومی در زنان

بعضی خانمها بر این باور هستند که لوله بستن برای انها عوارض دایمی به همراه خواهد داشت و بدون مشاوره با متخصص زنان با تجربه نمی توانند بهترین ... ادامه مطلب

علایم دفع مکونیوم  جنینعلایم دفع مکونیوم جنین

در بسیاری موارد دفع مکونیوم جنین در داخل رحم بدون هیچ علامتی رخ می دهد . اما , وجود یکیری علایم به متخصص زنان در تشخیص دفع مکونیوم و نیز روش زایمان ... ادامه مطلب

انواع جراحی زیبایی واژنانواع جراحی زیبایی واژن

با مشاوره با متخصص زیبایی زنان در اصفهان و با استفاده از روشهای نوین جوانسازی واژن و ترکیبی از روشها میتوان به روشن کردن واژن و ناحیه تناسلی کمک کرد. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین