منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / باروری و ناباروری / رابطه جنسی در زوحهای نابارور

رابطه جنسی در زوحهای نابارور

شرایط خاص رابطه جنسی :

فعالیت جنسی در زوجها که بطور روتین و به دفعات و فواصل مختلف انجام می شود ، علاوه بر اینکه تحت تآثیر شرایط جسمی و روحی افراد دستخوش نوساناتی می گردد ، در شرایط خاص هم بنا به توصیه پزشک فوق تخصص ناباروری ، رابطه جنسی محدود و یا به انجام آن تآکید بیشتری می شود .آگاهی زوجها نسبت به این موارد ، به بهبود شرایط و کاهش نگرانی آنها بسیار کمک میکند.

رابطه جنسی قبل از آزمایش اسپرم :

در مقالات قبلی در مورد شرایط نمونه اسپرم برای اسپرموگرام مفصل توضیح داده شده است. لازم است اخرین رابطه جنسی و تخلیه اسپرم ، حدود 5-3 روز قبل از دادن نمونه اسپرم تنظیم شود. در این صورت جواب آنالیز اسپرم قابل اعتماد خواهد بود. چرا که اگر این شرایط زمانی رعایت نشود ، بر تعداد و کیفیت اسپرم تأثیر خواهد گذاشت.

رابطه جنسی در طول درمان ناباروری :

در جلسات مشاوره با زوجهای نابارور و نیز در زوجهایی که قصد بارداری دارند و جهت مشاوره و اقدامات قبل از بارداری مراجعه می کنند ، به منظور افزایش باروری توصیه می کنیم بعد از اتمام سیکل پریود ، یک شب در میان تا بعد از زمان تخمک گذاری ، رابطه زناشویی داشته باشند . رابطه جنسی نباید محدود به زمان تخمک گذاری باشد. این امر به بهبود کیفیت اسپرم در زمان لقاح کمک میکند. اما در شرایطی که فرد در سیکل درمان نازایی قرار دارد شرایط کمی متفاوت است که به ان اشاره خواهیم کرد.

رابطه جنسی قبل از آی وی اف :

افرادی که در سیکل آی وی اف قرار دارند ، با توجه به اینکه لازم است در روز پانکچر ، آقا نمونه اسپرم بدهد ، معمولا توصیه می شود ، آخرین تخلیه اسپرم دو روز قبل از روز پانکچر باشد. مگر شرایط خاص ناباروری مردان که پزشک اورولوژیست نظر دیگری داشته باشد. با توجه به تحریک و بزرگ شدن تخمدان ها در اثر مصرف داروهای نازایی ، رابطه جنسی باید محدود شود.

بهترین زمان رابطه جنسی بعد ازای وی اف :

بعنوان پزشک فوق تخصص ناباروری توصیه می کنیم ، حتما به این نکات دقت کنید:

رابطه جنسی قبل و بعد از آی یو آی :

در طی مصرف داروهای تحریک تخمدان ، رابطه جنسی بلامانع است و حتی در زمان آزاد سازی تخمک و بعد از انجام آی یو آی نیز به منظور افزایش موفقیت آی یو آی و بارداری ، به آن تآکید بیشتری می شود.

در صورت نیاز به مشاوره و درمان ناباروری تحت نظر بهترین فوق تخصص ناباروری ، می توانید با مراجعه به مطب دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص نازایی ، ای وی اف و تعیین جنسیت در اصفهان ، از روشهای نوین درمان ناباروری بهره مند شوید .
شماره تماس : 03136206186

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روش تعیین جنسیتبهترین روش تعیین جنسیت

بهترین و قطعی ترین روش تعیین جنسیت ، روش PGD است که توسط پزشک فوق تخصص ناباروری و در مراکز ناباروری مجهز و با همکاری متخصص ژنتیک انجام می گردد. ... ادامه مطلب

درمان قطعی پولیپ رحمدرمان قطعی پولیپ رحم

بهترین و دقیق ترین و روش استاندارد جهت برداشتن پولیپ داخل حفره رحم ، استفاده از هیستروسکوپی است که تعیین محل دقیق پولیپ زیر دید مستقیم را فراهم میکند. ... ادامه مطلب

میکرواینجکشنمیکرواینجکشن

اگر مورفولوژی غیر طبیعی اسپرم بسیار زیاد و یا تحرک اسپرم ها بسیار کم باشد ، میکرواینجکشن بهترین گزینه خواهد بود. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین