منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیننوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمی

عفونت های آمیزشی

عفونت جنسی :

عفونت های مقاربتی و یا همان بیماریهای آمیزشی ، عفونت هایی هستند که بطور معمول بین زن و مرد و یا پارتنرهای جنسی مشترک بوده و از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند. با توجه به تعدد روابط جنسی و پارتنر های جنسی در بعضی جوامع و نیز شروع رابطه جنسی در دختران و پسران از سنین پایین ، شیوع بیماریهای جنسی به شدت در حال افزایش هستند. . البته همه عفونتهای زنان ، منشأ جنسی ندارند. در صورت مشاوره و مراجعه به موقع به متخصص زنان ، عفونت های جنسی تا حدود زیادی قابل پیشگیری و قابل درمان هستند.

انواع بیماریهای جنسی :

بیماریهای مشترک بین پارتنرهای جنسی ، شامل ایدز ، هپاتیت ، سوزاک ، سیفلیس ، تبخال تناسلی ، زگیل تناسلی ، شانکروئید و تریکوموناز هستند.

راههای انتقال عفونت های جنسی :

میکروبهای عامل عفونت های مقاربتی از طریق رابطه جنسی واژینال ، مقعدی و یا سکس اورال یا دهانی و از منابع مختلفی بین زن و مرد منتقل می شوند :

علایم بیماریهای مقاربتی :

عفونت های جنسی علایمی را هم در مردان و هم در زنان ایجاد می کنند . البته به دلیل شکننده بودن مخاط واژن در زنان ، علایم در خانمها شایعتر است.

1- ترشحات دستگاه تناسلی :

ترشحات غیر طبیعی واژن در خانمها که بدبو ، حجیم ، زرد و یا سبز چرکی باشد علامت بیماری جنسی از نوع واژینیت است . در آقایان خروج ترشحات چرکی از نوک آلت تناسلی در مواقعی غیر از ادرار و انزال ، علامت عفونت مقاربتی است.

2 - درد و سوزش ادرار :

درد و احساس سوزش در زمان دفع ادرار، هم در خانمها و هم در مردان ، می تواند از علایم بیماری آمیزشی باشد.

3 - درد لگنی :

درد لگن در زمان رابطه جنسی ( دیس پارونی یا سکس دردناک ) و نیز دیس منوره یکی ازشکایت خانم ها بوده و می تواند نشانه عفونت جنسی باشد. درد لگن در زمانی غیر از رابطه جنسی ، می تواند از علایم عفونت مقاربتی باشد یا علل دیگری داشته باشد. احساس ناراحتی و درد لگن و نیز درد در ناحیه بیضه در آقایان نیز علامت عفونت مقاربتی است.

4 - زخم در ناحیه تناسلی :

مشاهده هر گونه زخم در ناحیه تناسلی و نیز ضایعات و بثورات ناحیه تناسلی ، از علایم عفونت جنسی است. مشخصات این بثورات و ضایعات و زخمها ، در تشخیص نوع عفونت بسیار کمک کننده است. زخمها بزرگ یا کوچک ، تاولی یا گوشتی ، با حدود منظم یا نامنظم و دارای ترشحات چرکی و یا بدون ترشح ، دردناک و یا بدون درد هستند.

5 - بزرگ شدن غدد لنفاوی :

برجسته شدن غدد لنفاوی در ناحیه کشاله ران و نیز دردناک بودن یا نبودن آنها یکی از علایم همراه عفونت های آمیزشی است.

6 - علایم عمومی :

علایم عمومی مانند احساس خستگی و کسالت ، تب ، تهوع و حتی علایمی شبیه سرما خوردگی مانند درد عضلات بدن و .... نیز ممکن است همراه عفونت منتقل شونده از راه جنسی باشند.

پیشگیری و درمان عفونت های مقاربتی :

با توجه به اینکه روابط جنسی ممکن است درسنین پایین شروع شود و از آنجا که عفونت های مقاربتی ، شایع و مسری بوده و بر رابطه جنسی و باروری افراد تأثیر گذار هستند ، پیشگیری و درمان آنها بسیار اهمیت دارد. مراجعه به یک متخصص زنان با تجربه و مشاوره در این زمینه می تواند در پیشگیری و درمان بیماریهای جنسی کمک کننده باشد. هدف ما ارتقاء آگاهی شما عزیزان در جهت حفظ سلامتی و حفظ باروری است . در مقاله بعد ، در مورد تشخیص و درمان این بیماریها مفصل توضیح خواهیم داد.

کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح و فوق تخصص زنان ، زیبایی و نازایی اصفهان در زمینه مشاوره و ارایه بهترین راهکارهای تشخیص و درمان بیماریهای زنان ، جراحی زنان و زیبایی و درمان ناباروری پذیرای شما عزیزان می باشد . نوبت دهی از طریق وبسایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رشیدی [ 1402-09-21 ]
سلام و تشکر از اطلاعات جامع و کاربردی که در اختیار ما میگذارید.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تغییر جنسیتتغییر جنسیت

آنچه مسلم است این است که فرد از زمانی که تغییرات هورمونی قبل از بلوغ شروع می شوند ، تغییرات و تفاوتهایی مانند تمایل غیر طبیعی به همجنسان را ... ادامه مطلب

ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

جراحی هودکتومیجراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی در واقع یکی از جراحی های زیبایی واژن محسوب شده که هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد. این جراحی مزایایی دارد وقبل از آن باید مشاوره ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین