منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمی

ذخیره سلولهای بند ناف

خون بند ناف :

بند ناف اتصال بین جفت و جنین را برقرار می سازد . بند ناف دارای سه رگ یعنی دو سرخرگ و یک سیاهرگ بوده و بنابراین نقش مهمی در تغذیه جنین دارد. جفت و بند ناف بعد از زایمان دور انداخته می شود. طبق تحقیقات جدید ، این سلولها بسیار ارزشمند بوده و می تواند در اینده در درمان تعدادی بیماریهای صعب العلاج مورد استفاده قرار گیرد.

سلولهای بنیادی بند ناف :

سلولهای خونی موجود در بند ناف یا سلولهای بنیادی ، همانند سلولهای مغز استخوان قابلیت تکثیر و تبدیل به انواع سلولهای بافتهای بدن را دارند . از این سلولها می توان جهت ترمیم بافتهای آسیب دیده استفاده کرد.
اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج در خود شخص ( نوزاد ) و دراعضای خانواده ایجاد شده است. این امکان و پیشرفت باعث شده برخی خانواده ها جهت درمان یکی از فرزندان مبتلا به بیماری خاص ، تصمیم به بارداری و ذخیره بند ناف بگیرند.

بیماریهای قابل درمان با خون بند ناف :

خون حاوی پلاکت ، گلبول قرمز و گلبول سفید است . پلاکت در انعقاد خون ، گلبول قرمز در اکسیژن رسانی و تغذیه بافتهای بدن و گلبولهای سفید در تأمین ایمنی بدن نقش دارند. سلولهای خون بند ناف که همانند سلولهای بنیادی مغز استخوان است در درمان بیماریهای زیر می تواند مؤثر باشد:

مزایای خون بند ناف :

همانطور که گفته شد سلولهای مغز استخوان و بند ناف از نظر قابلیت مشابه هم هستند و بدلیل تبدیل به سلولهای خونی، در بازسازی و ترمیم سیستم ایمنی و خونی فرد بیمار بسیار کاربردی هستند. استفاده ازسلولهای خون بند ناف بعلت تشابه ژنتیکی ، کاهش آلودگی های عفونی ، کاهش احتمال پس زدن پیوند ، جمع اوری نمونه بدون درد ، در دسترس بودن و کم هزینه تر بودن نسبت به سایر گزینه های درمان مانند پیوند مغز استخوان ، بسیار اسان تر است.

معایب استفاده ازخون بند ناف :

با توجه به فرصت محدود جمع آوری نمونه در زمان زایمان و عدم امکان نمونه گیری مجدد ، درمواردی ممکن است نمونه ناکافی و تعداد سلولها کم باشد . احتمال انتقال بیماریهای ژنتیکی از طریق خون بند ناف به گیرنده وجود دارد. مدت زمان تکثیرسلولها و ترمیم بافت جدید نسبت به سلولهای مغز استخوان بیشتر است.

بهترین زمان اقدام برای بند ناف :

مادران باردار در سه ماهه سوم بارداری و حتی نزدیک زایمان با هماهنگی با مؤسسات رویان و بند ناف می توانند جهت نمونه گیری و حفظ و ذخیره سلولهای بند ناف نوزاد خود اقدام کنند. کارشناس مربوطه در زمان زایمان حضور پیدا کرده و نمونه پس از جمع اوری در آزمایشگاه مورد بررسی قرار میگیرد ، پس از ارزیابی های لازم از نظر عفونی و سرولوژی ، نمونه به بانک ارسال شده و در دمای 196- درجه منجمد می شود. این نمونه طبق مطالعات انجام شده تا 20 الی 30 سال هم قابل استفاده بوده است.

شرایط استفاده از خون بند ناف :

برای اینکه خون بند ناف قابل استفاده باشد ، باید مادر شرایطی داشته باشد :
1- مادر سن بالای 18 سال داشته باشد .
2- مبتلا به ایدز ، هپاتیت B و هپاتیت C نباشد.
3- مبتلا به بیماری های خون وسرطان خون نباشد .
4- مبتلا به سرطان های دیگر مانند سرطان تخمدان و...نیز نباشد.

هزینه ذخیره بند ناف در اصفهان :

مؤسسه رویان در اصفهان در زمینه سلولهای بنیادی و بند ناف بسیار فعال بوده و از پیشگامان پیشرفت در این زمینه محسوب می شود. شما مادران باردار می توانید هزینه ذخیره سلولهای بند ناف و شارژ نگهداری سالیانه را در هنگام ثبت نام از مؤسسه رویان سؤال کنید. در صورت تمایل به ذخیره بند ناف ، با پزشک متخصص زنان و زایمان خود نیز مشورت کنید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح زنان ، زایمان و زیبایی ، فوق تخصص ناباروری و ای وی اف اصفهان
شماره تماس 03136206186

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

لابیاپلاستیلابیاپلاستی

لابیاپلاستی بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام میشود و اگر توسط جراح زنان و زیبایی ماهردر کلینیک یا مطب معتبر انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود ... ادامه مطلب

ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین