منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
فریز تخمک و جنیندرمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتی

سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی مجموعه علایمی است که اکثر خانمها در مدت زمان یک تا دو هفته قبل از شروع پریود تجربه می کنند. این علایم در اثر افت سطح استروژن و افزایش پروژسترون ایجاد شده و شامل یکسری علایم فیزیکی و خلقی روانی بوده که از طیف خفیف تا شدید متفاوت است . در برخی موارد این علایم برای خود شخص و اطرافیان بسیار ازار دهنده بوده و بانوان در مراجعه به متخصص زنان خواهان درمان سندرم پیش از قاعدگی و کاهش علایم هستند .

زمان بروز سندرم پیش از قاعدگی :

PMS معمولا در افرادی که تخمک گذاری و سیکل قاعدگی منظمی دارند ایجاد می شود. علایم سندرم پیش از قاعدگی در حدود دو هفته قبل از شروع پریود بروز کرده و با شروع خونریزی و یا در اوایل سیکل قاعدگی برطرف می شوند. علایم سندرم پیش از قاعدگی معمولا در زنان حدود 40-20 سالگی دیده می شود و با افزایش سن بدلیل افزایش هورمونها ممکن است علایم شدیدتر شوند. در واقع PMS دردختران و بانوانی که در دوره باروری بوده دیده شده و با شروع یائسگی از بین می رود.

عوامل سندرم پیش از قاعدگی شدید :

همانطور که گفته شد سندرم پیش از قاعدگی در اثر نوسان هورمون در طی سیکل قاعدگی ایجاد می شود ، اما بانوانی که سابقه شخصی افسردگی یا افسردگی پس از زایمان دارند و نیز افرادی که سابقه خانوادگی استرس و افسردگی را دارند بیشتر مستعد بروز علایم سندرم پیش از قاعدگی شدید هستند.

علایم سندرم پیش از قاعدگی :

سندرم پیش از قاعدگی یا PMS همانطور که گفته شد شامل علایم جسمی و روحی است. ممکن است همه علایم در یک نفر و بطور همزمان بروز نکنند . در ضمن این نوسان هورمونی ممکن است علایم سایر بیماریها مانند سندرم روده تحریک پذیر و مثانه تحریک پذیر و... را تشدید کنند.دختران در سنین بلوغ که تخمک گذاری نداشته و دچار بی نظمی پریود هستند و نیز افرادی که دچار تنبلی تخمدان بوده و تخمک گذاری ندارند، معمولا علایم PMS را تجربه نمی کنند. مهمترین علایم PMS شامل :

در صورتی که علایم شدید بوده و مانع فعالیت های روزانه شما شده و یا بر روی عملکرد و ارتباط شما تأثیر گذاشته ، لازم است جهت درمان PMS به یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان مراجعه کنید.

بهترین درمان سندرم قبل از قاعدگی :

معمولا دختران جوان و بانوانی که علایم شدیدی را تجربه می کنند به متخصص زنان مراجعه کرده و بدنبال درمانی هستند که علایم را کاهش داده تا بتوانند فعالیت های روزمره را بخوبی انجام دهند. درمان سندرم پیش از قاعدگی شامل اقداماتی که خود فرد می تواند انجام دهد و نیز درمانهای دارویی می باشد . در مقاله بعد بهترین درمان سندرم پیش از قاعدگی بطور مفصل توضیح داده خواهد شد.

در صورتی که ازعلایم PMS دچار آشفتگی و ناراحتی بوده و جهت مشاوره و درمان سندرم پیش از قاعدگی بدنبال بهترین متخصص زنان در اصفهان هستید ، کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح و فوق تخصص زنان اصفهان پذیرای شما عزیزان می باشد. جهت رزرو نوبت می توانید بصورت انلاین ، حضوری و یا با شماره 36206186 تماس حاصل فرمایید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

شرایط بارداری در سن بالاشرایط بارداری در سن بالا

بارداری در سن بالا جزو حاملگی های پر خطر محسوب می شود و مراقبت های دوران بارداری باید بصورت ویژه صورت گیرد. در این شرایط، ازمایشات و.... ... ادامه مطلب

ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین