منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنین

ذخیره سلولهای بند ناف

خون بند ناف :

بند ناف اتصال بین جفت و جنین را برقرار می سازد . بند ناف دارای سه رگ یعنی دو سرخرگ و یک سیاهرگ بوده و بنابراین نقش مهمی در تغذیه جنین دارد. جفت و بند ناف بعد از زایمان دور انداخته می شود. طبق تحقیقات جدید ، این سلولها بسیار ارزشمند بوده و می تواند در اینده در درمان تعدادی بیماریهای صعب العلاج مورد استفاده قرار گیرد.

سلولهای بنیادی بند ناف :

سلولهای خونی موجود در بند ناف یا سلولهای بنیادی ، همانند سلولهای مغز استخوان قابلیت تکثیر و تبدیل به انواع سلولهای بافتهای بدن را دارند . از این سلولها می توان جهت ترمیم بافتهای آسیب دیده استفاده کرد.
اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج در خود شخص ( نوزاد ) و دراعضای خانواده ایجاد شده است. این امکان و پیشرفت باعث شده برخی خانواده ها جهت درمان یکی از فرزندان مبتلا به بیماری خاص ، تصمیم به بارداری و ذخیره بند ناف بگیرند.

بیماریهای قابل درمان با خون بند ناف :

خون حاوی پلاکت ، گلبول قرمز و گلبول سفید است . پلاکت در انعقاد خون ، گلبول قرمز در اکسیژن رسانی و تغذیه بافتهای بدن و گلبولهای سفید در تأمین ایمنی بدن نقش دارند. سلولهای خون بند ناف که همانند سلولهای بنیادی مغز استخوان است در درمان بیماریهای زیر می تواند مؤثر باشد:

مزایای خون بند ناف :

همانطور که گفته شد سلولهای مغز استخوان و بند ناف از نظر قابلیت مشابه هم هستند و بدلیل تبدیل به سلولهای خونی، در بازسازی و ترمیم سیستم ایمنی و خونی فرد بیمار بسیار کاربردی هستند. استفاده ازسلولهای خون بند ناف بعلت تشابه ژنتیکی ، کاهش آلودگی های عفونی ، کاهش احتمال پس زدن پیوند ، جمع اوری نمونه بدون درد ، در دسترس بودن و کم هزینه تر بودن نسبت به سایر گزینه های درمان مانند پیوند مغز استخوان ، بسیار اسان تر است.

معایب استفاده ازخون بند ناف :

با توجه به فرصت محدود جمع آوری نمونه در زمان زایمان و عدم امکان نمونه گیری مجدد ، درمواردی ممکن است نمونه ناکافی و تعداد سلولها کم باشد . احتمال انتقال بیماریهای ژنتیکی از طریق خون بند ناف به گیرنده وجود دارد. مدت زمان تکثیرسلولها و ترمیم بافت جدید نسبت به سلولهای مغز استخوان بیشتر است.

بهترین زمان اقدام برای بند ناف :

مادران باردار در سه ماهه سوم بارداری و حتی نزدیک زایمان با هماهنگی با مؤسسات رویان و بند ناف می توانند جهت نمونه گیری و حفظ و ذخیره سلولهای بند ناف نوزاد خود اقدام کنند. کارشناس مربوطه در زمان زایمان حضور پیدا کرده و نمونه پس از جمع اوری در آزمایشگاه مورد بررسی قرار میگیرد ، پس از ارزیابی های لازم از نظر عفونی و سرولوژی ، نمونه به بانک ارسال شده و در دمای 196- درجه منجمد می شود. این نمونه طبق مطالعات انجام شده تا 20 الی 30 سال هم قابل استفاده بوده است.

شرایط استفاده از خون بند ناف :

برای اینکه خون بند ناف قابل استفاده باشد ، باید مادر شرایطی داشته باشد :
1- مادر سن بالای 18 سال داشته باشد .
2- مبتلا به ایدز ، هپاتیت B و هپاتیت C نباشد.
3- مبتلا به بیماری های خون وسرطان خون نباشد .
4- مبتلا به سرطان های دیگر مانند سرطان تخمدان و...نیز نباشد.

هزینه ذخیره بند ناف در اصفهان :

مؤسسه رویان در اصفهان در زمینه سلولهای بنیادی و بند ناف بسیار فعال بوده و از پیشگامان پیشرفت در این زمینه محسوب می شود. شما مادران باردار می توانید هزینه ذخیره سلولهای بند ناف و شارژ نگهداری سالیانه را در هنگام ثبت نام از مؤسسه رویان سؤال کنید. در صورت تمایل به ذخیره بند ناف ، با پزشک متخصص زنان و زایمان خود نیز مشورت کنید.

دکتر منصوره پژمان منش جراح زنان ، زایمان و زیبایی ، فوق تخصص ناباروری و ای وی اف اصفهان
شماره تماس 03136206186

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تغییر جنسیتتغییر جنسیت

آنچه مسلم است این است که فرد از زمانی که تغییرات هورمونی قبل از بلوغ شروع می شوند ، تغییرات و تفاوتهایی مانند تمایل غیر طبیعی به همجنسان را ... ادامه مطلب

ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

جراحی هودکتومیجراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی در واقع یکی از جراحی های زیبایی واژن محسوب شده که هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد. این جراحی مزایایی دارد وقبل از آن باید مشاوره ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین